stantar-image

Η ΚΡΕΜΑΣΤΗ-ΚΑΛΩΔΙΩΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

H κρεμαστή γέφυρα της Χαλκίδας αποτελεί ένα μικρό τεχνολογικό θαύμα που απο το 1993 γεφυρώνει τη Βοιωτική με την Ευβοϊκή γή. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας μετά από εκείνη του Ρίου – Αντιρρίου. Έχει μήκος 695 μέτρων περίπου εκ των οποίων τα 215 βρίσκονται στον αέρα. Το οδόστρωμά της, περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και πεζοδρόμια στις δύο του πλευρές με συνολικό πλάτος 13 μέτρα,ενώ βρίσκεται σε υψόμετρο 35.5 μέτρων ώστε να επιτρέπει την ελεύθερη κίνηση των πλοίων κάτω από αυτή.

gefyra

Η κατασκευή της συνάντησε πολλές και πρωτόγνωρες δυσκολίες καθώς η γέφυρα έπαιρνε κλίση. Οι πυλώνες της που φθάνουν τα 90 μέτρα ύψος και κάτω από τον καυτό ήλιο έπιαναν πολύ υψηλές θερμοκρασίες έχοντας σαν αποτέλεσμα η διαστολή τους να τους κάνει να γείρουν προς την σκιερή μεριά.

Η λύση τελικά δόθηκε από τους επιστήμονες και τους υπολογιστές των μεγάλων τεχνικών εταιριών που είχαν αναλάβει την κατασκευή της γέφυρας. Σαν αποτέλεσμα κατέληξαν στο κρέμασμα της γέφυρας απο 143 καλώδια συρματοπλεγμάτων από τους πυλώνες της τα οποία δέθηκαν στο οδόστρωμα της, ώστε να τη συγκρατούν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το οδόστρωμα της γέφυρας είναι πάχους μόλις 45 εκ.(όπως ανακοίνωσαν οι ειδικοί αποτελεί ένα, σχεδόν, παγκόσμιο ρεκόρ).

Η κατασκευή της αποτέλεσε ένα έργο πνοής για την πόλη καθώς όλοι οι επισκέπτες και τα βαριά οχήματα δεν είναι υποχρεωμένοι να περνάνε από την παλιά γέφυρα και συνεπώς από το κέντρο της πόλης, αλλά μέσω της υψηλής γέφυρας και της περιφερειακής οδού μπορούν να μετακινούνται προς την πόλη της Χαλκίδας αλλά και προς την Βόρεια ή Νότια Εύβοια χωρίς να επιβαρύνουν το κέντρο, πιο γρήγορα και πιο άνετα.